Wrzesień dobiegł końca, rozpoczął się październik, a My (odpukać) nadal zdrowi! W zeszłym roku o tej porze jedna infekcja była już za nami, a kolejna czyhała tuż tuż. Na ten sezon jesienno-zimowy mam plan: nie dać się chorobom! W tym roku stawiam na wzmacnianie odporności.

Mój plan na wzmocnienie odporności całej mojej rodziny:

  1. WZBOGACONA DIETA
    Moja misja to dopilnować, aby te witaminy oraz składniki odżywcze na pewno znalazły się na talerzu każdego dnia:
    WITAMINA A – uszczelnia błony śluzowe, dzięki czemu zarazkom trudniej się przedostać. Dużo jej przede wszystkim w dyni, brokułach i marchwi.
    WITAMINA E – wzmacnia działanie witaminy A. Dużo jej w pomidorach i soi.
    WITAMINA C – chroni komórki odpornościowe. Dużo jej w papryce, natce pietruszki oraz cytrusach.
    CYNK – wzmacnia odporność organizmu. Dużo go w rybach, drobiu, wątróbce, kaszy gryczanej, migdałach i pestkach dyni.
    SELEN – wzmacnia działanie układu odpornościowego. Dużo go w rybach, owocach morza, jajach oraz pestkach słonecznika.
  1. KISZONKI
    Odporność zaczyna się jelitach. Naturalne probiotyki to jeden z lepszych sposobów na stymulowanie układu immunologicznego. W tym sezonie będziemy się zajadać kiszonymi ogórkami oraz kapustą.
  1. STAWIAM NA ZUPY
    Zwłaszcza na takie, które się miksuje osiągając kremową konsystencję. , Można do nich dodać mnóstwo warzyw i przypraw, sycą i rozgrzewają organizm od środka, a to podczas chłodnych dni jest jednym z czynników zwiększających odporność na przeziębienie.
  1. OBOWIĄZKOWY SPACER KAŻDEGO DNIA
    Nie wystraszy nas wiatr czy deszcz. Nie zniechęcą nas mrozy i chlapy. Kalosze, czapki i ciepłe kurtki w gotowości. I biada mi jeśli któregoś dnia zacznę marudzić, że pogoda słaba!
  1. OBOWIĄZKOWA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
    Zamierzam pamiętać o zasadzie 3x30x130, czyli co najmniej trzy razy w tygodniu poświęcę co najmniej 30 minut na aktywność, która podniesie poziom mojego tętna do 130 uderzeń na minutę (jazda na rowerku lub wbieganie po schodach). Męża nie muszę gonić, bo bez sportu żyć nie może.
  1. PORZĄDNE WIETRZENIE MIESZKANIA
    O tym zawsze pamiętam, bez względu na porę roku. Ale w tym sezonie będzie wywietrzone jeszcze solidniej. Dzięki wietrzeniu zmniejsza się stężenie bakterii i wirusów w pomieszczeniu, a zwiększa ilość tlenu niezbędnego do oddychania.
  1. PREPARATY WZMACNIAJĄCE
    Nie przepadam za aptekami. Głównie dlatego, że za każdym razem, gdy przekraczam ich próg, z mojego konta ubywa spora kwota. Suplementy i preparaty wzmacniające są drogie, ale jeszcze droższe są leki. W tym roku chętnie zapłacę za probiotyki, tran czy olej z wątroby rekina, byleby tylko nie musieć kupować syropów, tabletek na gardło, leków przeciwgorączkowych czy antybiotyków.
  1. ROZGRZEWAJĄCA HERBATA
    Będę parzyć każdego wieczoru – taką o wspaniałym aromacie, z dodatkiem cytryny, imbiru oraz łyżki miodu.
  1. SŁODKIE LEKARSTWO
    Miód. Badania udowodniły jego antybakteryjne i przeciwzapalne właściwości. Każdy z nas powinien profilaktycznie jeść 1-2 łyżeczek miodu dziennie.
  1. ROZGRZEWANIE STÓP
    Przy pierwszym kichnięciu czy pociągnięciu nosem zamierzam wytoczyć tajną broń: miskę z gorącą wodą (i rozpuszczoną w niej garścią soli), w której przez kilkanaście minut będą się moczyły przemarznięte stopy. Tym oto sposobem zamierzam pobudzić krążenie i przegonić infekcję.
PODZIEL SIĘ ZE ZNAJOMYMI

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Instagram

  • Dzisiaj zrobiliśmy sobie wolne od przedszkola. Raz na jakiś czas warto zwolnić, żeby nacieszyć się tymi, których kochamy najbardziej. #sokjabłkowy #cappuccinodlamnie #slowlife #dziurawspodniachmusibyć
  • Moja największa motywacja! Przy wsparciu takiego wspaniałego Małego Mężczyzny wszystko wydaje się "do zrobienia"! Trzymajcie za mnie kciuki :http://www.mamyrade.pl/2017/10/10/mam-35-lat-i-ide-na-studia/
#studiapo30 #psychologiazdrowia #swpswarszawa #mamastudentka
  • Ćwiczymy metodę zielonego ołówka. Nie ma nic lepszego od motywowania za pomocą wyróżnienia! Pierwsze literki i cyferki za nami. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat metody zielonego ołówka, zajrzyjcie na bloga www.mamyrade.pl #motywowaniedzieci #zielonyołówek #metodazielonegoołówka #szczęśliwedziecko #mądryrodzic 
Fotografia: Eliza Radzikowska
Eliwja Photography
Fotograf Rodzinny
  • Każdą sobotę zaczynamy od wypicia zielonego koktajlu na odporność. Przepis już niedługo na blogu. #sobotarazem #zielony koktajl #koktajldlacalejrodziny #niedamysiewirusom #uszak #nauszakunajwygodniej

Obserwuj mnie!